Психологія та кохання

Цікаві факти про симпатії.

Бути привабливим і симпатичним для інших – одне з головних бажань у дуже багатьох людей. Хоча це бажання зовсім не є дорослим, скоріше воно більше дитяче. Адже саме діти часто хочуть сподобається батькам, щоб отримати любов, контакт і увагу. І ця життєва мета з часом переходить і в доросле життя. Так від чого ж залежить симпатія? Як діють на нас фізично привабливі люди? Все це ви зможете дізнатися, якщо почнете читати цю статтю прямо зараз.

Правило пошуку подібності.

Мозок ніколи не подасть сигнал «тривога», «ворог», якщо ми знайдемо співрозмовника схожі з нашими риси. Або люди симпатичні нам тим більше, чим сильніше вони на нас схожі. Це означає не тільки те, що вони повинні виглядати так само, як і ми, але і те, що у них повинні бути схожі з нашими установки і цінності. Наприклад, якщо виявиться, що незнайомій людині подобаються ті ж фільми, що і вам, то ви швидше за все оцініть це як плюс на користь цієї людини. Поза всяким сумнівом, ви подумаєте, що у цієї людини витончений смак. Іншими словами, до свого відображення ми ставимося набагато краще, ніж до чужого.

Ефект подібності установок можна пояснити соціальним підтвердженням. Відповідність вашого думки поглядів іншої людини дає відчуття, що ваша точка зору цілком доречна. Таким чином, людина стає джерелом такого соціального підтвердження – моя власна компетентність і адекватність завдяки йому стає очевидною.

Як і фізична привабливість, подібність – це один з найбільш часто обговорюваних факторів симпатії. При цьому не завжди зрозуміло, чи дійсно схожість є причиною симпатії. Можна довести і зворотний зв’язок. Якщо людина нам подобається, то в подальшому ми вважаємо, що він схожий на нас. До того ж схожість взаємопов’язане з дуже простим умовою, при якому може виникнути симпатія. Справа в тому, що у схожих людей більше шансів зустріти один одного.

Схожість поглядів і інтересів особливо сильно проявляється в певних способах поведінки, наприклад, вивченні одного й того ж предмета, відвідуванні одних і тих же вечірок, занятті спортом в одному клубі і т. д. Оскільки ймовірність зустрічі, мабуть, найголовніше, хоча і просте умова симпатії, то схожість між людьми і їх симпатія взаємопов’язані.

Можна довести, що схожість дійсно викликає симпатію, наприклад, коли людина стає симпатичніше завдяки прагненню бути схожим. Насправді, людина може викликати нашу симпатію, якщо він буде стверджувати, що у нього, наприклад, така ж точка зору.

Більш високі шанси на нашу симпатію є не тільки у тих людей, які мають схожі з нами погляди і цінності. Навіть якщо у нас є спільний день і місяць народження, то ми станемо один одному більш симпатичні. Якщо ділові партнери дізнаються, що у них день народження в один день, то їхня готовність до співпраці зростає. Однак цей ефект істотно зменшується, якщо спеціально звернути увагу людей на незначність і ілюзорність таких загальних ознак.

Правило простору.

Якщо ви знаходитесь просторово ближче один до одного, то швидше зможете зав’язати дружбу і вступити в інтимні зв’язки, ніж якщо б ви перебували далі. В якійсь мірі це очевидно. Люди, які знаходяться поруч, частіше зустрічаються, і тому у них більше можливостей познайомитися і подружитися.

Крім того, люди, що знаходяться в просторовій близькості, більш схожі один на одного за своїм установкам, сімейного стану або перевагам, наприклад, тому що вони живуть в одній місцевості, мають одну професію, відносяться до одного церковній громаді і т. д.

Просторове розташування так само сильно впливає на , які легше зберігати, коли люди знаходяться ближче один до одного. До того ж, ті, хто поряд з нами, є більш перспективними соціальними партнерами. Зв’язок з ними виправдалася б швидше, ніж зв’язок з більш віддаленим людиною.

Просте очікування того, що ми будемо мати справу з цією людиною в майбутньому, сприяє розвитку інтересу і симпатії до нього. Це проявляється в так званому «предвосхищаемом взаємодії».

Так що, якщо хочете зблизитися з кимось або зробити когось близьким для себе, вам варто частіше зустрічатися і приділяти цій людині більше часу. І всього то.

Правило обміну.

Більш сприятливими є ті соціальні відносини, в яких взаємний обмін збалансований. Ми вважаємо непривабливими людей, які у нас що-небудь «беруть» і не «повертають». Це твердження вірно і з економічними, і з інтимними стосунками. Але цей ефект поширюється також і на повсякденну взаємодію. Так, наприклад, ми вважаємо несимпатичним випадкового співрозмовника, якому ми самі розповіли багато особистої інформації, а він, у свою чергу, нічого про себе не повідомляє. Рівень відвертості повинен бути в якійсь мірі збалансований.

Правило обміну так само свідчить про те, що нам подобаються ті, кому подобаємося ми. Цей ефект за своєю силою перевершує інші ефекти, наприклад, такі, як подібність установок.

Правило асоціацій.

Коли ви асоціюєте людей з позитивними і негативними обставинами може призвести навіть до суеверному поведінки. У давнину було прийнято карати або стратити гінця з поганою звісткою, і навіть у наш час можна почути закиди на адресу метеорологів з-за поганої погоди. Така асоціація не обов’язково підпорядковується логіці, принаймні, поки вона позитивна.

Чим більше позитивних емоцій ви викликаєте у людини, тим більше ви закрепляетесь у нього в пам’яті як об’єкт, що приносить щастя ( це називається емоційний якір). Таким чином, цій людині буде хотітися більше з вами зустрітися. І навпаки.

Правило фізичної привабливості.

Фізично привабливих людей наділяють позитивними якостями, вважаючи їх більш чутливими, привітними, відкритими, цікавими, сильними, врівноваженими, скромними, товариськими, талановитими. Оточуючі їх люди вважають, що вони володіють хорошим характером, великим статусом, отримують найкраще місце роботи, більш щасливі в шлюбі і взагалі ведуть більш повноцінне життя.

Привабливих людей вважають більш багатосторонніми, уважними, обережними, впевненими, щасливими, активними відвертими, дотепними, стриманими і гнучкими. Але фізично привабливі люди мають перевагу не тільки в очах інших. Вони дійсно демонструють більш впевнене соціальну поведінку, ніж менш привабливі люди. Так що можна навіть прийти до висновку, що фізично привабливі люди насправді більше впевнені в собі.

Приписування подібних позитивних якостей має практичні наслідки. Фізично привабливі люди швидше переможуть на виборах, їм охочіше допомагають, і вони швидше отримують роботу. У них кращі шанси в суді. Все це доведено відповідними експериментами. Крім того, їх вважають менш здатними на злочин. Якщо ж злочин не доведено, то один і той же проступок у фізично привабливих людей призводить до менших покарань, ніж у фізично непривабливих людей.

Однак враховуйте ще дещо!

Привабливий шахрай може використовувати свої фізичні переваги, щоб завоювати довіру, адже у нього більше шансів переконати інших людей. У таких випадках привабливі злочинці отримують більше, ніж заслуговують. Це показує, що саме в тонких сферах відносин, де довіра відіграє важливу роль, привабливі люди хоча і мають перевагу, але воно завжди повинно враховуватися при оцінці їх поведінки.

Фізично привабливі люди, безсумнівно, подобаються іншим. При цьому ви самі дозволяєте їм впливати на вас як негативно, так і позитивно. Тому що ви самі обираєте їм більше довіряти.

Ймовірно, нашу велику готовність повірити привабливому людині, можна пояснити і тим, що ми вважаємо, що привабливі люди самі визначають свою долю і керувати нею. Це змушує нас думати, що власна думка таких привабливих людей не піддається впливу. Тому ми їм довіряємо.

Але знову ж, у всього є інша сторона медалі. Така перевага фізично привабливих людей, як здатність викликати довіру, зникає, коли з’являється додаткова інформація про цю людину.